FAQ

[ Nazaj ]


 

Najbolj pogosta vprašanja o delovanju programa:

 

 

Kako začnemo uporabljati program CreativOrder?

Kakšne datoteke lahko pošiljamo?

Koliko slik lahko pošljemo naenkrat?

Ali pošiljanje traja dalj časa, če naročim 10 enakih slik?

Kako pošljemo slike v izdelavo?

Kako vemo, da so razvite fotografije prispele na naslov?

Kaj storim v primeru, da nisem prejel potrditve naročila?

Kje lahko spremljam stanje mojega naročila?

Ali lahko dvignem fotografije tudi osebno?

Kje lahko spremenim svoje podatke?

Kje lahko vidim, kaj vse sem naročil?

Kako spremenim število slik, ki jih želim naročiti?

Kako dodam več slik hkrati v naročilo?

Kako lahko brišem slike iz naročila?

Kako shraniti naročilo, da lahko pozneje ponovno naročim katero izmed fotografij?

Kakšna je priporočena ločljivost slik?

Kateri format slik naj izberem?

Del moje slike manjka. Zakaj?

Kaj je fill in kaj fit (prilagojen in obrezan format)?

Kaj je mat in kaj sijaj?

Zakaj niso na voljo drugi formati fotografij?

Kdaj bom dobil svoje fotografije?

Fotografije po sedmih delovnih dnevih še niso prispele, kljub temu, da sem naročilo že poslal in tudi dobil potrditev na elektronsko pošto. Kaj naj storim?

Zakaj ne morem dvigniti fotografij pri ponudniku fotografskih storitev v domačem kraju?

Pri poskusu predaje naročila je prišlo do napake. Zanima me, ali je bilo naročilo dostavljeno oz. ali ga moram ponovno poslati?

Kako ustvarim CD v programu PhotoOrder, da ga lahko kasneje pošljem ponudniku fotografskih storitev?

 


 

Ostala vprašanja:

 

 

Na računalniku imam nameščeno različico programa CreativOrder, sedaj pa želim namestiti še program drugega podjetja na isti računalnik. Kaj naj storim?

Program ob prvem zagonu javi napako 'Unable to connect to main server' oz. 'Ne morem se povezati z serverjem'. Kaj naj storim?

Napaka pri namestitvi..... *.dll

Ob zagonu programa me le-ta vpraša, kaj želim storiti: SPREMENI, POPRAVI ALI ODSTRANI.

Pozabil sem svoje geslo. Kaj naj storim?

Zakaj se moja uporabniška številka in moje geslo ne ujemata?

Nisem prejel elektronske pošte s potrditveno povezavo in se zato ne morem uspešno registrirati.

Večkrat sem poskušal, vendar povezovanje s strežnikom ni uspešno. Kaj naj storim?

 

 



 

Kako začnemo uporabljati program CreativOrder?

 

Po uspešni instalaciji se v ukazni vrstici Start pojavi povezava PhotoOrder. Klik na povezavo sproži zagon programa. Ob zagonu se sproži osveževanje cenika. Takšno preverjanje poteka samo 1x na dan ob prvi uporabi. Za ažuriranje cenika moramo biti povezani z internetom. Nato pričnemo z izborom slik in s kreiranjem naročila.

 


 

Kakšne datoteke lahko pošiljamo?

 

Pošiljamo lahko samo datoteke s končnico .jpg. Te so najpogostejše ter najprimernejše za tovrstno razvijanje slik. Datotek, ki imajo druge končnice (.bmp, .tif ...) ne moremo pošiljati.




Koliko slik lahko pošljemo naenkrat?

 

Število slik sicer ni omejeno, vendar je vezano na kakovost in hitrost internetne povezave.

Večje naročilo, izbrano s CreativOrder, lahko shranimo tudi na disk, zapišemo na CD in pošljemo po pošti na naslov podjetja.

Naročilo je shranjeno v datoteki s končnico .dfn na vašem lokalnem disku. ?????????????????????????????????????????????????????????

Cena tako poslanih naročil je odvisna od posameznega podjetja in ni nujno enaka ceni naročil, poslanih s pomočjo programa PhotoOrder.




Ali pošiljanje traja dalj časa, če naročim 10 enakih slik?

 

Ne. Dolžina pošiljanja je odvisna samo od števila različnih slik.




Kako pošljemo slike v izdelavo?

 

Po končani izbiri in količini slik ter izbiri formatov, kliknemo na gumb 'Pošlji', ki se nahaja v desnem spodnjem kotu programa.



 

Kako vemo, da so razvite fotografije prispele na naslov, kjer jih bom dvignil?

 

Po prenosu razvitih fotografij na ciljni naslov boste dobili elektronsko pošto s potrdilom ter specifikacijo naročenih fotografij.



 

Kaj storim v primeru, da nisem prejel potrditve naročila?

 

Če tudi po 24 urah na vnesen poštni naslov niste prejeli potrditve naročila, je verjetno prišlo do napake med prenosom. Pri ponudniku fotografske storitve se pozanimajte, če je naročilo prejel.



 

Kje lahko spremljam stanje mojega naročila?

 

Svoje naročilo lahko spremljate na internetnem naslovu, ki ste ga prejeli v elektronski pošti ob potrditvi naročila.



 

Ali lahko dvignem fotografije tudi osebno?

 

To lahko označite pri potrditvi naročila in sicer tako, da med možnostmi izberite 'Osebni dvig'. Tukaj lahko izberete tudi poslovalnico, kjer bi želeli fotografije dvigniti osebno.



 

Kje lahko spremenim svoje podatke?

 

Svoje podatke lahko spreminjate preden dokončate naročilo v programu PhotoOrder, lahko pa obiščete internetni naslov, ki ste ga prejeli ob potrditvi vaše registracije.

 


 

Kje lahko vidim, kaj vse sem naročil?

 

Po vsakem naročilu prejmete tudi potrditveno elektronsko sporočilo, v katerem je točno zapisano, razvijanje katerih slik ste naročili in kolikšen je skupni znesek naročila. Kasneje lahko naročila spremljate tudi na naslovu, ki ste ga prejeli ob registraciji.

 


 

Kako spremenim število slik, ki jih želim naročiti?

 

To naredite tako, da dvakrat kliknete število 1 ob izbrani sliki v tabeli na desni strani. Ta se bo obarvala in vam tako omogočila vnos drugačnega števila slik. Za več informacij glej TUKAJ.

 


 

Kako dodam več slik hkrati v naročilo?

 

Označite želene slike ročno in med tem držite tipko 'Ctrl'. Lahko pa izberete vse slike naenkrat in sicer tako, da kliknete gumb 'Izberi vse'. Nato kliknite želeni format slike in vse slike se bodo prenesle v naročilo. Za več informacij glej TUKAJ.

 


 

Kako lahko brišem slike iz naročila?

 

Če naročilo še ni bilo odposlano,  jih lahko zbrišete s klikom na 'X', ki se nahaja na skrajni desni strani vsake posamezne slike v naročilu. V kolikor ste naročilo že odposlali, se prosim obrnite na ponudnika fotografske storitve, od katerega ste prejeli program CreativOrder.

 


 

Kako shraniti naročilo, da lahko pozneje ponovno naročim katero izmed fotografij?

 

To storite tako, da kliknete gumb 'Datoteka' v skrajnem levem kotu in izberete možnost 'Shrani naročilo'. Za več informacij glej TUKAJ.

 


 

Kakšna je priporočena ločljivost slik?

 

Najbolje je, da pustimo digitalne datoteke takšne, kot so bile prvotno. V primeru, da bo kakovost vaših slik premajhna, vas bo program opozoril na minimalne zahteve kakovosti. Priporočljivo je, da se tega minimuma držite, če pa za vas kakovost ni ključnega pomena, pa lahko naročite fotografije kljub opozorilu programa, da ločljivost za izbrani format papirja ni primerna. Priporočljive velikosti datotek za kvaliteto slike prikazuje tudi sledeča tabela*:

 

Format

 10x15

 13x18

 15x20

 20x30

 

Najmanjša kvaliteta

 1380x1800

 1600x2048

 1600x2048

 2048x3072

 

 

* Tabela ni merilo za kvaliteto slik in služi le kot orientacijski pripomoček!

 


 

Kateri format slik naj izberem?

 

Izberete lahko katerikoli format izmed naštetih. Paziti morate samo na minimalne zahteve kakovosti oz. velikosti slike, na to vas bo opozoril tudi program. Iste slike lahko naročamo v več formatih naenkrat.

 


 

Del moje slike manjka. Zakaj?

 

Format digitalnih datotek je malce drugačen, kot smo bili vajeni do sedaj. Če se odločamo za izdelavo fotografij formata 10x15 cm, moramo vedeti, da naše digitalne datoteke ne ustrezajo natančno v ta okvir. Prava velikost bi bila 10x14 cm. Zato se lahko zgodi, da na fotografijah 10x15 cm manjka del slike.

 


 

Kaj je fill in kaj fit (prilagojen in obrezan format)?

 

Ker se v nekaterih primerih razmerje razvite fotografije in razmerje formata slike, ki jo želimo razviti (npr. 10 x 15 cm) razlikujeta, je potrebno sliko prilagoditi formatu izdelave.

 

To lahko storimo na dva načina:

 

Pri fit (prilagojena) se slika prilagodi formatu tako, da na straneh nastanejo beli robovi, ki jih nekateri ponudniki fotografskih storitev odrežejo.

Pri fill (obrezana) pa se slika poveča tako, da se prilagodi formatu. Pri tem se spodnji in zgornji del slike izbrišeta!

 

            

FILL                                                     FIT 

 


 

Kaj je mat in kaj sijaj?

 

Razlika med mat in sijaj fotografijami je ta, da mat fotografije ne odsevajo svetlobe, sijajne pa svetlobo odsevajo (so bolj gladke).

 


 

Zakaj ni na voljo drugih formatov fotografij?

 

Ponudniki fotografskih storitev se sami odločajo, med katerimi formati fotografij boste lahko izbirali. Pri ponudniku fotografske storitve se pozanimajte, zakaj ta izbira ni mogoča in kakšne so alternative.

 


 

Kdaj bom dobil svoje fotografije?

 

Čas razvijanja fotografij je od ponudnika do ponudnika fotografskih storitev različen. Pozanimajte se pri ponudniku, od katerega ste prejeli program, kako dolgo bo trajalo samo razvijanje in kdaj boste prejeli ali lahko dvignili naročene fotografije.

 


 

Fotografije po sedmih delovnih dnevih še niso prispele, kljub temu, da sem naročilo že poslal in tudi dobil potrditev na elektronsko pošto. Kaj naj storim?

 

Pozanimajte se pri ponudniku fotografskih storitev, od katerega ste prejeli program, kako dolgo bo trajalo samo razvijanje in kdaj boste prejeli ali imeli možnost dvigniti vaše fotografije. V kolikor je prišlo do kakšne napake, vam bo le-ta z veseljem pomagal.

 


 

Zakaj ne morem dvigniti fotografij pri ponudniku fotografskih storitev v domačem kraju?

 

Če izbira vašega ponudnika fotografskih storitev ni med možnostmi, se obrnite direktno na njega in ga povprašajte, zakaj te možnosti ne ponuja. Vkolikor tudi on uporablja ta program, vam ga bo posredoval in boste v nadaljnje lahko slike prejemali tudi tja.

 


 

Pri poskusu predaje naročila je prišlo do napake. Zanima me, ali je naročilo prispelo oz. ali ga moram ponovno poslati?

 

Naročilo je uspešno predano samo v primeru, kadar vam to program sporoči in kadar dobite na vaš elektronski naslov sporočilo s povzetkom naročila. V nasprotnem primeru je naročilo potrebno poslati ponovno.

 


 

Kako ustvarim CD v programu PhotoOrder, da ga lahko kasneje pošljem ponudniku fotografskih storitev?

 

V programu PhotoOrder kreirate naročilo na enak način kot če bi ga hoteli poslati preko interneta. Namesto, da na koncu pritisnete 'Naroči', sedaj izberete v meniju PhotoOrder (zgoraj levo) možnost 'Shrani kot' in naročilo shranite v poljubno mapo. Datoteko poimenujte tako, da jo boste kasneje našli. Datoteko nato z vašim priljubljenim programom enostavno 'zapečite' na CD. Pri naročilih, poslanih v takšni obliki, je cena enaka. kot če bi ga poslali preko interneta. Ta oblika naročanja je priporočljiva pri slabih internetnih povezavah in večjem številu različnih slik, ki jih naročate.

 



 

 OSTALA VPRAŠANJA:

 

Na računalniku imam nameščeno različico programa CreativOrder, sedaj pa želim namestiti še program drugega podjetja na isti računalnik. Kaj naj storim?

 

Iz tehničnih in varnostnih razlogov namestitev dveh programov hkrati ni možna. Vkolikor želite kljub temu imeti dva ponudnika fotografskih storitev, se prosim obrnite na našo tehnično pomoč, ki vam bo svetovala, kaj storiti.

 


 

Program ob prvem zagonu javi napako 'Unable to connect to main server' oz. 'Ne morem se povezati z serverjem'. Kaj naj storim?

 

Za uspešen zagon programa, morate imeti vzpostavljeno internetno povezavo. Domači uporabniki običajno nimajo težav, vendar se lahko te pojavijo v primerih, ko poskušate dostopati do interneta iz podjetja ali katere druge mreže, kjer so nameščeni požarni zidovi ali proxy strežniki. Če se povezujete od doma, preverite, ali morda nimate vklopljenega kakšnega požarnega zidu, ki programu ne dovoli dostopati do interneta. Drug razlog je lahko, da morda niste povezani z internetom.

 


 

Napaka pri namestitvi..... *.dll

 

???

 


 

Ob zagonu programa me le-ta vpraša, kaj želim storiti: SPREMENI, POPRAVI ALI ODSTRANI.

 

Program po uspešni instalaciji kreira ikono, ki je namenjena zagonu programa. Program, ki ga zaganjate vi, je namestitveni program, ki ga je potrebno pognati samo enkrat. Program zaženite s klikom na ikono, ki se običajno nahaja pod: Start > Programi > CreativOrder.

 


 

Pozabil sem svoje geslo. Kaj naj storim?

 

Ko odprete program PhotoOrder, imate možnost, da vam geslo ponovno posredujemo na vaš elektronski naslov.

 


 

Zakaj se moja uporabniška številka in geslo ne ujemata?

 

Verjetno niste potrdili sporočila, ki smo vam ga poslali po elektronski pošti. Odprite svoj elektronski predal in potrdite vašo registracijo.

 


 

Nisem prejel elektronske pošte s potrditveno povezavo in se zato ne morem uspešno registrirati.

 

Včasih se zgodi, da se pošta zazna kot vsiljena pošta. V tem primeru poglejte tudi pod oddelek vsiljena pošta (spam, junk mail).

 


 

Večkrat sem poskušal, vendar povezovanje s strežnikom ni uspešno. Kaj naj storim?

 

Obstaja več možnih razlogov za neuspešno povezovanje s strežnikom:

 

Do interneta dostopate preko proxy strežnika. Program ima možnost vpisa nastavitev proxy strežnika (!!!! POGLEJ!!!! menu PhotoOrder--> nastavitve proxy-ja). Kljub temu pa lahko pride do težav, saj program ne deluje z vsemi proxy strežniki.

Druga možnost za nedelovanje povezave je, da vaš firewall (požarni zid) ne dovoljuje FTP protokola. Če je problem v tem, vam vaš sistemski administrator morda lahko odpre FTP port in tako omogoči delovanje programa.

Strežnik za sprejem naročil trenutno ne deluje – to je sicer zelo redko, se pa lahko zgodi. Poskusite povezavo vzpostaviti čez nekaj časa.

Nameščen imate požarni zid (firewall), ki pa ni pravilno nastavljen, tako da programu ne dovoljuje dostopa do interneta. Začasno izklopite požarni zid in poskusite poslati naročilo oz. v nastavitvah požarnega zidu dovolite programu PhotoOrder FTP dostop do interneta.